Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt Logowania Nie jesteś zalogowany | zaloguj się

Jesteś tutaj

Usos Mail

Moduł U-MAIL a Poczta UJ

Modułu U-MAIL nie należy mylić z Pocztą UJ. Poczta UJ jest po prostu kontem pocztowym w przeciwieństwie do modułu U-MAIL, który jest tylko mechanizmem służącym do wysyłania wiadomości. Jedyne możliwe powiązanie modułu U-MAIL z Pocztą UJ zachodzi wtedy, gdy jego użytkownik zdefiniuje w zakładce "Mój USOSweb" -> "WIZYTÓWKA" swój adres e-mail jako adres Poczty UJ (czyli z końcówką @uj.edu.pl). W przypadku gdy tak uczyni, osoby otrzymujące od niego wiadomości wysłane za pomoca U-MAIL będą widzieć właśnie ten adres Poczty UJ jako adres nadawcy. Będą zapewne wtedy skłonne do tego, by odpowiedź na tę wiadomość wysłać właśnie na ten adres, jednak takie odpowiedzi nie dotrą do modułu U-MAIL tylko na konto Poczty UJ. Pocztę UJ można sprawdzać pod adresem: https://poczta.uj.edu.pl/ lub konfigurując do tego swój program pocztowy - więcej informacji na ten temat znajduje sie w zakładce POCZTA UJ.

Czym jest U-MAIL?

U-MAIL jest częścią systemu USOSweb, która wspomaga komunikację elektroniczną między pracownikami i studentami, którzy prowadzą/uczęszczają na te same zajęcia. Wspomaganie to polega na dostarczeniu prostego mechanizmu, pozwalającego wysłać (i tylko wysłać, nie jest możliwe odebranie odpowiedzi przez U-MAIL, czytaj niżej) wiadomość do danej grupy pracowników lub studentów.

Za pomocą modułu U-MAIL każdy pracownik naukowo-dydaktyczny może wysłać wiadomość do:

  • członków grup zajęciowych, które prowadzi, (lub prowadził w poprzednich cyklach dydaktycznych),
  • współprowadzących grupy zajęciowe, które prowadzi, (lub prowadził w poprzednich cyklach dydaktycznych),
  • dowolnych osób wyszukanych w katalogu użytkowników,
  • dowolnych osób - na konkretne adresy email, wpisane "z ręki",

zaś każdy student może wysłać wiadomość do:

  • członków grup zajęciowych, w których uczestniczy (lub uczestniczył w poprzednich cyklach dydaktycznych),
  • prowadzących grupy zajęciowe, w których uczestniczy (lub uczestniczył w poprzednich cyklach dydaktycznych),
  • dowolnych osób wyszukanych w katalogu użytkowników,
  • dowolnych osób - na konkretne adresy email, wpisane "z ręki".

Do czego nie służy U-MAIL?

Uwaga! U-MAIL nie służy do odbierania wiadomości! Wszystkie wiadomości wysłane z modułu U-MAIL posiadać będą w polu Nadawca Twoje imię i nazwisko oraz Twój adres email taki, jaki widnieje w katalogu użytkowników, na Twojej stronie. Jeśli więc odbiorca Twojej wiadomości będzie chciał na nią odpowiedzieć, to jego odpowiedź dojdzie na adres Twojej skrzynki pocztowej. Aby sprawdzić, czy ktoś odpowiedział, sprawdź swoją skrzynkę.

Jak korzystać z U-MAIL?

  • Aby skorzystać z modułu U-MAIL należy zalogować sie na swoje konto USOSweb i w zakładce "Mój USOSweb" wybrać z lewego menu link "U-MAIL".
  • Tworząc nową wiadomość klikamy na link "utwórz nową wiadomość".
  • Ukaże się wtedy strona, na której możemy wybrać jako adresatów tej wiadomości wszystkich członków konkretnych grup, do których się uczęszcza (uczęszczało w przeszłości) lub prowadzących te grupy lub wszystkich członków konkretnych grup, które się prowadzi (prowadziło w przeszłości) lub współprowadzących te grupy.
  • W tym celu wybieramy określony rodzaj adresatów w pierwszej tabeli a następnie z wykazu poniżej konkretną grupę (grupy) zajęciową z danego cyklu dydaktycznego.
  • Zarówno wtedy, gdy wybierzemy adresatów na tej stronie jak i wtedy, kiedy nie dodamy na tej stronie żadnych adresatów, będziemy mogli w następnym kroku (Krok 2) dopisać jeszcze dodatkowe adresy e-mail, których tutaj nie odnaleźliśmy.
  • Krok 3 to wpisanie treści wiadomości, jej tematu oraz wysłanie jej.