Informacje dotyczące edycji przedmiotów (sylabusów) w USOSweb
Za pomocą modułu do edycji przedmiotów (sylabusów) można tworzyć opis:
- przedmiotów w poszczególnych latach akademickich
- poszczególnych typów zajęć (wykład, ćwiczenia itp)
- poszczególnych grup zajęciowych
Moduł dostępny jest w zakładce "Dla Pracowników" oraz na kartach przedmiotów w katalogu (szybki dostęp). Osobą uprawnioną do modyfikacji opisu przedmiotu i zajęć jest koordynator.
Opisy grup mogą być wprowadzane przez prowadzących grupy.
Gdzie szukać modułu "edycja przedmiotów"?
Do modułu "edycji przedmiotów" wchodzimy wybierając zakładkę "Dla pracowników"
i następnie zakładkę"Edycja przedmiotów"
Lista przedmiotów do edycji
Na nowej stronie ukazuje się lista wszystkich przedmiotów, których opisy użytkownik ma prawo edytować.
Osobą uprawnioną do modyfikacji opisu przedmiotu i zajęć jest koordynator. Opisy grup mogą być wprowadzane przez prowadzących grupy.
Jeżeli na liście brakuje przedmiotów, do których edycji powinniśmy mieć dostęp, należy to zgłosić w sekretariacie/dziekanacie obsługującym USOS w danej jednostce.
Wybór cyklu dydaktycznego
Po wybraniu przedmiotu z listy należy na nowej stronie wybrać link do informacji o zajęciach w interesującym nas cyklu dydaktycznym, w którym odbywa się ten przedmiot.
Następnie należy wybrać link do informacji o prowadzeniu przedmiotu.
Wybór wersji językowej
<>Formularz, który otwiera się pod tym linkiem, podzielony jest na dwie kolumny. Lewa służy do opisu przedmiotu w języku polskim a prawa do opisu w języku angielskim.Opis przedmiotu w języku angielskim nie jest wymagany. Jeżeli nie wprowadzamy opisu w języku angielskim, to należy prawą kolumnę zostawić pustą.
Metody dydaktyczne
Pole opisu "Metody dydaktyczne" pojawia się na dwa sposoby – jako pole do wpisania wykorzystywanych metod samodzielnie oraz jako Metody dydaktyczne – słownik
– do wybrania wykorzystywanych metod z przygotowanej listy metod dydaktycznych. Wystarczy wypełnić jedno z tych pól.
Wprowadzanie informacji dla konkretnego typu zajęć
Poniżej formularza do wprowadzania "informacji o prowadzeniu przedmiotu" powinien znajdować się co najmniej jeden dodatkowy link prowadzący do formularza służącego do wprowadzania odrębnych informacji na temat danego typu zajęć z tego przedmiotu (np. wykładów, ćwiczeń, konwersatoriów).
Można dzięki temu zaznaczyć np. odrębność wykazów literatury dla wykładu i konwersatorium, gdy zachodzi taka potrzeba.
Jeżeli nie wprowadzamy dodatkowych informacji na temat danego typu zajęć to pola te należy pozostawić puste.
Wprowadzanie informacji dla poszczególnych grup zajęciowych
Analogicznie poniżej mogą być dostępne także linki do dodatkowych formularzy służacych do wprowadzania odrębnych informacji na temat poszczególnych grup zajęciowych.
Formularze te można wypełnić wyłącznie w sytuacji, gdy grupy te prowadzone są według innych programów – specyficznych dla każdej z nich.
Prosimy nie powtarzać w niej informacji już wpisanych w sekcjach nadrzędnych.
Jeżeli nie wprowadzamy dodatkowych informacji na temat danej grupy zajęciowej to pola te należy pozostawić puste.
Zapisywanie treści
Wprowadzone do formularzy dane zapisujemy używając jednego z przycisków "Zapisz". Przycisk taki znajduje się nad sekcją formularzy do wprowadzania informacji o przedmiocie
oraz na samym dole pod tą sekcją.
Uwaga! Dane należy zapisać przed upływem 50 minut od wejścia do danego przedmiotu.