Zakładanie konta USOsweb
Konta USOSweb zakładane są poprzez sekretariaty/dziekanaty jednostek dydaktycznych. Zwykle proces ten odbywa się podczas wpisywania do USOS jednak w specyficznych wypadkach może się okazać że takiego konta nie stworzono i niezbędny będzie kontakt z pracownikami sekretariatu w celu jego utworzenia. W żadnym wypadku nie ma możliwości samodzielnego utworzenia konta w USOSweb.
Logowanie do USOSweb
Aktualnie istnieją dwa sposoby logowania do systemu USOSweb:
- używając jako identyfikatora adresu e-mail w domenie "@uj.edu.pl" lub "@student.uj.edu.pl", "@doctoral.uj.edu.pl", "@alumni.uj.edu.pl"
Jest to zalecany sposób logowania. W ten sposób mogą się logować:- studenci, którzy aktywowali pocztę UJ
- pracownicy, którzy połączyli swoje konto USOSweb z kontem pocztowym
- absolwenci którzy dokonali aktywacji specjalnej poczty w domenie @alumni.uj.edu.pl w ciągu 4 miesięcy od ukończenia studiów
- za pomocą loginu postaci "identyfikator@usosweb.uj.edu.pl"
Jest to jedyny sposób logowania dla tych osób, które nie aktywowały poczty UJ i pracowników, którzy nie połączyli swojego konta USOSweb z kontem pocztowym.
Możliwe identyfikatory:- pesel (1234567890@usosweb.uj.edu.pl) – dostępny dla wszystkich studentów posiadających pesel
- indeks (12345@usosweb.uj.edu.pl) – dostępny dla obcokrajowców
- skrót imienia i nazwiska nadany przez sekretariat (a.nowak@usosweb.uj.edu.pl) – przeważnie dostępny dla pracowników
Odzyskiwanie hasła do USOSweb
- Dla studentów odzyskanie hasła możliwe jest poprzez kontakt z sekretariatem/dziekanatem obsługującym konkretny kierunek studiów
- Dla pracowników odzyskiwanie hasła możliwe jest poprzez kontakt z zespołem PomocIT
Ponadto dla wszystkich osób które posiadają zdefiniowany numer telefonu w systemie IDM możliwe jest resetowanie hasła poprzez wygenerowanie kodu sms zgodnie z procedurą opisaną tutaj.
W żadnym wypadku nie jest możliwe odzyskanie hasła poprzez kontakt z zespołem USOS.
Procedury aktywacji poczty UJ i łączenia kont
- dla studentów – pocztę można aktywować w zakładce "Dla Wszystkich" → Aktywacja Poczty UJ
- dla pracowników – informacje o aktywacji można znaleźć na stronie pomocit.uj.edu.pl/poczta
konta można połączyć w zakładce "Dla pracowników" → Łaczenie kont
Każdy pracownik powinien połączyć swoje konto USOSweb z kontem pocztowym w domenie "@uj.edu.pl" (o adresie np.: jan.iksiński@uj.edu.pl, j.iksiński@uj.edu.pl).
Dzięki połączeniu kont można logować się do USOSweb oraz innych serwisów centralnych UJ tym samym loginem i hasłem.
Przypominamy, że zgodnie z zarządzeniem Rektora każdy pracownik powinien posiadać konto pocztowe na centralnym serwerze.
Dostęp dla koordynatorów ds. stypendialnych i programu ERASMUS+
W celu uzyskania dodatkowych uprawnień w zakładce:
- "Wymiana studencka" należy skontaktować się z Działem Obsługi Studentów Zagranicznych (Michał Bereziński, e-mail: michal.berezinski@uj.edu.pl)
- "Koordynowanie wnioskami" należy skontaktować się z Działem Spraw Stypendialnych (e-mail: stypendia@uj.edu.pl) lub Sekcją ds. Dydaktyki i Karier Akademickich CM (e-mail: pomoc.materialna.cm@cm-uj.krakow.pl)